Dersin Adı | Medya Planlama ve Satın Alma |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MI 558 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Medyanın ve medya planlamanın pazarlama/iletişimdeki yerini anlamak; sürekli değişen ve gelişen medya düzenini anlamdırmak ve takip edebilmek, medyayı günümüz dinamiklerine uygun şekilde planlamak. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste medya planlamanın pazarlama ve iletişimdeki yeri açıklanmakta, Türkiye’de medya ortamı, medya planlamanın temel terimleri anlatılmakta ve medya stratejisi üzerinde durularak mecralar ve özellikleri ile satınalma sürecleri açıklanmaktadır. Bu süreçte öğrencilerin temel medya okur yazarlıgı kazanması ile medya planlamanın geleceği, inovasyon konularında bilgi edinmeleri sağlanmaktadır. Aynı zamanda örnek olay analizleri incelenmektedir. Yıl sonu projeleri icin her proje grubunun temsilcisiyle tek tek görüşülmekte ve medya planları üzerinden danışmanlık yapılmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı ve Ders Programına Genel Bakış | |
2 | Medya planlama ve satın alma nedir? Pazarlamada medya planlamanın ve satın almanın yeri | Kılıç, Hilal (2012). Markaloji- Markaya Dair Her Şey . ed. Filiz Otay Demir. Pazar ve Pazarlama İletişiminin Değişen Yapısı bölüm 1, sf.19-44 Olcay. Neslihan (2012). Markaloji- Markaya Dair Her Şey . ed. Filiz Otay Demir. Medya Planlamaya Stratejik Bakış. sf.143-184 |
3 | Medya ajansı nedir? Medya planlama kavramı ve gelişimi | Başal, Bilge (2018). Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları. Medya Planlamasının Anlamı, Günümüzde Medya Planlama Uzmanının Değişen Rolü ve Değişim Nedenleri.Bölüm 1. |
4 | Türkiye'de medya ortamı. Medya planlama ve satın almada temel kavramlar | https://www.slideshare.net/slideshow/embed_code/key/HbdCxQy4tdhyNW Başal, Bilge (2018). Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları. Medya Planlamasında Kullanılan Temel Kavramlar. Bölüm 14. |
5 | Medya planlamada strateji ve temel hesaplamalar | Olcay. Neslihan (2012). Markaloji- Markaya Dair Her Şey . ed. Filiz Otay Demir. Medya Planlamaya Stratejik Bakış. sf.143-184 https://www.slideshare.net/cassiestox/media-terminology-basic-calculations-11613 |
6 | Medya satın alma ve pazarlık süreci & vaka örnekleri | |
7 | Mecralar ve özellikleri & vaka örnekleri | Olcay. Neslihan (2012). Markaloji- Markaya Dair Her Şey . ed. Filiz Otay Demir. Medya Planlamaya Stratejik Bakış. sf.143-184 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Medya planlamada içgörü & vaka örnekleri | Başal, Bilge (2018). Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları. Tüketici Davranışları ve Satın Alma Süreci. Bölüm 6. |
10 | Medya planı oluşturmak, sunmak ve ölçümlemek | Olcay. Neslihan (2012). Markaloji- Markaya Dair Her Şey . ed. Filiz Otay Demir. Medya Planlamaya Stratejik Bakış. sf.143-184 |
11 | Medya planlamanın geleceği ve medya planlamada yaratıcılık | Dijitalin Reklamın Markaya Etkisi: https://www.slideshare.net/slideshow/embed_code/key/2dd8Dfm3WtyD8k Programatik:https://www.iabturkiye.org/UploadFiles/PageFiles/Programatik_Ekosistem1072018175924.pdf https://www.iabturkiye.org/UploadFiles/Reports/programatik05072017170851.pdf |
12 | Medya planını değerlendirmek, vaka örnekleri, süreçte ortaya çıkan problemler | |
13 | Proje takımıyla görüşmeler | |
14 | Proje takımıyla görüşmeler | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final projesi sunumları |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Markaloji- Markaya Dair Her Şey, 2012 Editor, Filiz Otay Demir Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları, 2018 Doç. Dr Bilgen Başal |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 35 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 15 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 35 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 139 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Marka iletişimi alanında özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirmeyi sağlayan süreç, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgilerini derinleştirerek uygular. | X | ||||
2 | Marka iletişimi konusunda uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | ||||
3 | Marka iletişimi alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirir. | X | ||||
4 | Marka iletişimi konusunda geliştirilen stratejileri ve çözüm yöntemlerini değerlendirir. | X | ||||
5 | Kurumsal iletişim yönetiminin temel prensiplerini kavrar ve bunları uygulama becerileri edinir. | |||||
6 | Bütünleşik bir marka iletişimi kampanyası planlayabilir, geliştirebilir, süreci yönetir ve değerlendirir. | |||||
7 | Marka iletişimi ve kurumsal iletişim alanındaki çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||
8 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştirir. | |||||
9 | Marka iletişimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız bir çalışma gerçekleştirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest